Tajniki Instagrama

Narzędzia ułatwiające wzrost konta na Instagramie – masz już wszystko, czego potrzebujesz

Czego używają najbardziej cenieni twórcy, żeby wykorzystać potencjał Instagrama i tworzyć interesujące treści? To dobre pytanie, które na pewno też zadajecie sobie, tworząc swój instagramowy content – niezależnie od tego czy robicie to prywatnie, czy dla jakiejś marki. Od wielu lat pomagam produkować zdjęcia kilku prężnie rozwijającym się bloggerkom, nie tylko modowym – w przeszłości robiłam to częściej, dziś znacznie rzadziej, ale z kilkoma z nich wciąż utrzymuję kontakt i rozmawiam, chłonąc przy okazji cenną wiedzę i spostrzeżenia na temat influence marketingu.

Obserwując ich pracę i działania, jak i aktywność innych twórców z branży, zauważyłam wiele tendencji i zwyczajów, które się powtarzają. To one mogą być kluczem do sukcesu (oczywiście tylko w połączeniu z cierpliwością i charyzmą) i o nich wam dzisiaj opowiem! Wiele osób pyta nieustannie ‘jak zdobyć więcej obserwujących, co zrobić by klikali follow?’ – a to bardzo złożona kwestia, w której najważniejszą kwestią jest analiza i zrozumienie statystyk. Spójrzmy dziś, co robią rosnący twórcy. Podpowiem: już dysponujesz tymi samymi narzędziami, co oni.

1 Narzędzie: Instastories

Służy do: budowania społeczności, bardziej bezpośredniego kontaktu z obserwującymi, pokazywania swojej prawdziwej osobowości

jak zdobyć wiecej follow i lajkow instagram
jak zdobyć wiecej follow i lajkow instagram

Instastories mają o wiele więcej niż jedną zaletę. Po pierwsze – zdecydowana większość dużych twórców się nimi posługuje i to dzięki tym stories nie da się o nich zapomnieć (bo najczęściej wrzucają nowy content i kulisy swojego codziennego życia co najmniej kilka razy dziennie). To świetne narzędzie, żeby budować społeczność i dostarczać jej bieżących treści, pokazując przy tym behind the scenes z każdego dnia. Mniej dopracowane zdjęcia, ujęcia np. z telefonu (jeśli na feedzie lądują zawsze te z aparatu), polecenia, luźne myśli, żarty – wszystko to, co sprawi, że nasi czytelnicy będą mogli nas poznać i dowiedzieć się jaki charakter tak naprawdę w sobie skrywamy, no wiecie – jacy jesteśmy, co lubimy, jaki mamy styl bycia, poruszania się, mówienia. Czyli wszystko co jest trochę mniej formalne,a bardziej osobiste. Instastories są zazwyczaj bardziej autentyczne i jest nałożone na nie mniej filtrów niż na zdjęcia feedowe. Instastories nie muszą być bardzo przemyślane, możesz stworzyć je w każdej chwili – wystarczy, że wyjmiesz z kieszeni telefon i pokażesz kawałek swojego świata albo przemówisz ludzkim głosem. Z drugiej strony: nie przesadzajmy nigdy z ich ilością, chyba nikt nie lubi wysłuchiwać rozłożonego na 30 klatek monologu.

Większość twórców publikuje posty średnio 3-4 razy w tygodniu, w zależności od czasu i posiadania materiału. Instastories nagrywają codziennie, bo te krótkie videoformy nie wymagają organizacji sesji i zadbania o wiele technicznych szczegółów. Szczególnie teraz, gdy ludzie powoli przestają ufać influencerom i szukają autentycznych, organicznych treści, które nie są sponsorowane – instastories dają pole do popisu, pozwalają stworzyć naturalny i prawdziwy obraz.

Z bardziej biznesowego punktu widzenia, instastories też mają duży potencjał, dzięki funkcji swipe-up (dostępnej po osiągnięciu 10 000 obserwatorów). Swipe-up potrafią przełożyć się na realną sprzedaż,  link może prowadzić bezpośrednio do strony produktu.

2 Narzędzie: statystyki

Służą do: sprawdzania co czytelnikom się podoba, a co nie; sprawdzania demografii naszych odbiorców, najlepszego czasu na publikację i śledzenie zaangażowania

 

Nie znam właściwie twórcy, który nie śledzi swoich statystyk (no może z wyjątkiem jednej bloggerki, która twierdzi, że ma to wszystko gdzieś – ale nie wychodzi na tym najlepiej).

 

Statystyki to miejsce, z którego można wyciągnąć naprawdę wiele użytecznych informacji na temat naszego działania – m.in z jakiego miasta pochodzą nasi czytelnicy, w jakich porach są online. Warto to śledzić, żeby poznać odbiorcę – i rozplanować publikacje tak, by zwiększyć szansę na lepsze zaangażowanie. O tym jak szczegółowo przyglądać się statystykom pisałam więcej tutaj – Jak czytać statystyki IG, by podpowiedziały nam jak rozwijać konto

3 Narzędzie: Presety, aplikacje do edycji zdjęć i do tworzenia atrakcyjnych szablonów instastories 

Służą do: szybkiego ulepszania zdjęć, wygodnej i łatwej obróbki i uatrakcyjniania naszych treści

Zdania są podzielone: jedni mówią, że wolą surowe, niczym nieobrobione zdjęcia (i jest to na pewno jeden z aktualnych trendów – powrót do stuprocentowej naturalności), drudzy lubią estetyczną obróbkę, która sprawia, że wszystko jest spójne i dopracowane. Marki zlecające twórcom akcje reklamowe, zdecydowanie (wciąż) wolą te drugie.

Wśród aplikacji do obróbki zdjęć na telefonie, dominują aktualnie:

  • Snapseed
  • VSCO (od długich, długich lat)
  • Lightroom (w wersji na telefon, która jest darmowa)
  • Afterlight 2

Najpopularniejsze aplikacje do tworzenia estetycznych instastories (mały spoiler: w jednym z kolejnych wpisów pokażę wam 10 bardzo niszowych, pozwalających stworzyć instastories, których wasi obserwujący prawdopodobnie nie widzieli jeszcze u nikogo innego)

  • Unfold
  • Storyluxe
  • Layory

Jedne z popularniejszych i najbardziej sprawdzających się wśród instagramowych twórców presetów:

  • Presety Tezzy
  • Travelinhershoes
  • The EmilyEdition
jak zdobyć wiecej follow i lajkow instagram
jak zdobyć wiecej follow i lajkow instagram
jak zdobyć wiecej follow i lajkow instagram

4 Narzędzie: karuzele (publikacja kilku zdjęć w jednym poście)

Służą do: publikowania w ciekawszej formie przepisów, tutoriali, efektów większej sesji zdjęciowej

Najlepsze narzędzie, kiedy jesteśmy niezdecydowani, które zdjęcia powinniśmy wybrać do publikacji – albo kiedy chcemy opublikować relację (np. pieczenia ciasta), pokazując wszystko krok po kroku. To dobry pomysł na urozmaicenie postów i opowiedzenie za pomocą zdjęć historii. Stworzenie takiego postu wymaga więcej czasu, ale warto!

jak mieć więcej followersów
jak mieć więcej followersów
5 Narzędzie: funkcja zapisywania

Służy do: zapisywania treści, które inspirują nas do stworzenia swoich własnych, tworzenia moodboardów i zostawiania sobie ulubionego contentu na później

Moje koleżanki z branży przyznają, że inspiracje sprawiają, że nie przestają robić tego, co robią. Zapisujemy motywujące słowa, przemyślenia na temat blogowania, miejsca, w których widzimy potencjał do np. stworzenia sesji lub recenzji. Zapisywanie treści, które stymulują naszą estetykę lub motywację, sprawia, że łatwiej o regularność przy tworzeniu swoich materiałów – a regularność to jeden z najważniejszych kroków do większej szansy na powodzenie.

Na dziś to wszystko – przyznajcie same, że właściwie wszyscy dysponujemy tymi 5 narzędziami. Ukryty kruczek polega na tym, że musimy korzystać z nich tak, żeby to, co robimy miało ręce i nogi – i żeby się za szybko nie poddać. Świadome publikowanie jest naprawdę cenne i wspomaga szybszy rozwój. Jestem ciekawa – które z tych narzędzi waszym zdaniem pozwala uzyskać najlepsze efekty i jest wam najbliższe? Dajcie znać 🙂

. M o g ą   C i ę    t e ż    z a i n t e r e s o w a ć :

Leave a Reply