Posty opatrzone licznymi hashtagami osiągną wyższe statystyki, niż te bez nich. Jeśli chcesz dotrzeć do większej ilości potencjalnych nowych czytelników – śmiało sięgaj po znaczniki, dzięki którym mogą Cię odnaleźć. Używając hashtagów sprawiasz, że nowi ludzie mogą Cię zauważyć i do Ciebie trafić – otwierasz im furtkę do swojego konta. Nowi obserwujący przekładają się na więcej polubień, więcej komentarzy, wyższy współczynnik zaangażowania – to pewnie oczywiste, ale jakich hashtagów użyć? To już trudniejsze wyzwanie i sama nieraz mam z tym niemały kłopot, dlatego przygotowałam małą ściągę z działających hashtagów, które generują ruch.
Co jednak w tej grze najistotniejsze: nie dajmy się opanować cyfrom i pragnieniu osiągnięcia danego pułapu. To niezdrowe, często nawet uzależniające – znam ludzi, którym ilość polubień pod nowym zdjęciem dyktuje humor w danym dniu 😮 Lajki nie powinny być priorytetem – rozwój konta jest ważny, ale przecież publikowanie w sieci ma nam sprawiać przyjemność, a nie tylko wpędzać we frustrację, prawda?
. Ile hashtagów powinnaś użyć?
Jak najwięcej – tutaj większość osób zapytanych o poradę jest zgodna. No ale bez szaleństw niestety, dopuszczalna liczba to maksymalnie 30. Warto tych trzydziestu użyć. Każdy hashtag to furtka dla innej grupy ludzi. Jeśli w każdym poście będziesz używała tych samych hashtagów, Instagram może uznać Twoje działanie za spam i może dotknąć Cię zjawisko opisywane w społeczności IG jako shadowban (pisałam o nim tutaj: Wszystko o shadowbanie – czy on naprawdę istnieje?) najlepiej więc co każdą publikację sięgnąć po nową garść tagów, tak żeby każdy zestaw różnił się chociaż 5-6.
. Po jakie hashtagi lepiej nie sięgać?
Przede wszystkim tych zakazanych i zbanowanych (ich spis znajdziesz tutaj: Lista zakazanych hashtagów), jednak druga ważna rzecz: lepiej trzymać się z dala od tych ogromnych, z milionowymi użyciami. #happy, #love, #sun, #fashion, #girl nie zadziałają na Twoją korzyść – znikniesz pod tymi hasłami w wyszukiwarce szybciej, niż się tam pojawiłaś. Lepiej sięgnąć po bardziej sprecyzowane, niszowe hashtagi, mające poniżej 300 000 użyć.
. Lista uniwersalnych hashtagów do postów ze zdjęciami stylizacji
#ootdpost
#ootdbloggers
#ootds
#ootdguide
#ootdblogger
#ootdgoals
#ootdinspiration
#fashionootd
#ootdmag
#ootdlovers
#ootd
#ootddaily
#outfitsideas
#outfittoday
#outfitday
#outfitgirl
#outfitdiaries
#outfitblogger
#outfitdetails
#outfitfashion
#fashionstyles
#fashionstories
#fashionstory
#fashionstyleblogger
#styleblogging
#styleblogs
#igstyleblogger
#influencerstyle
#influencerlife
#influencerblogger
#bloggerkamodowa
#stylizacje
#stylizacja
#instafashion
#lookbook
#fashionweek
#fashionable
#fashionpost
#fashionstylist
#fashiondaily
#stylish
#fashiondiary
#whatiwore
#whatiworetoday
#trend
#wiw
#fashionaddict
#fashionlover
#fashionista
#outfitposts
#styleblog
#fashionoftheday
#lifestyleblog
#fbblogger
#shopmylook
#fashiontrends
#mystyle
#igsstyle
#outfitinspiration
#styleinspiration
#styleguide
#styleicon
#howtostyle
#trendsetter
#bohemianlook
#mangogirls
#minimalist
#simplelook
#urbanstyle
#outfitinspo
#dressedup
#currentlywearing
#casualstyle
#casualoutfit
#comfy
#outfitgoals
#stylegoals
#simplefits
#todaysdetails
#everydayfashion
#fashiongram
#moda
#kochammode
#whatiwaswearing
#details
#instablogger
#fashionbloggers
#clubfashionbloggers
#alwaysstylish
#ilovefashion
#inspofortoday
#currentlywearingthis
#featureme
#newpost
#nowypost
#repostmystyle
#chloegirls
#fashiongirls
#wearefashion
#fashionforme
Jak używać hashtagów? Dowolnie miksować, dorzucać swoje, kopiować, przepisywać i testować, które najlepiej się sprawdzają. Nie ma jednej jedynej słusznej zasady. Każdy komplet może świetnie się sprawdzić i wygenerować ładny ruch – dlatego analiza daje najwięcej 🙂
Leave a Reply